Praca w państwowym urzędzie

55db17b97aeec_oWiele osób marzy o tym, aby móc być zatrudnionym w oparciu o umowę o pracę. Takie rozwiązanie niesie bowiem ze sobą cały pakiet korzyści. Przede wszystkim, pracodawca zobowiązany jest do opłacania obowiązkowej składki zdrowotnej oraz składni na ubezpieczenie społeczne. Dzięki temu, osoby takie mogą liczyć na bezpłatną podstawową opiekę medyczną oraz na emeryturę w przyszłości. Poza tym, osoby zatrudnione na umowę o pracę mogą korzystać z przysługujących im dwudziestu sześciu dni urlopu wypoczynkowego i z urlopów okolicznościowych i bezpłatnych. Mają również możliwość korzystania ze zwolnień lekarskich. Są to spore dogodności. Kobiety nie obawiają się bowiem zajścia w ciążę, a także mogą swobodnie korzystać z opieki na dziecko. Wielu osobom marzy się więc zatrudnienie w oparciu o taką umowę. Najczęściej można się spotkać z takimi umowami na posadach państwowych, czyli w rozmaitych urzędach. Nie jest jednak łatwo otrzymać taka pracę w dzisiejszych czasach. Wynika to przede wszystkim z ograniczonej ilości miejsc. Poza tym, aby móc zostać urzędnikiem państwowym, trzeba posiadać również szereg różnych kompetencji.
Przede wszystkim, bardzo ważne jest posiadanie konkretnego wykształcenia kierunkowego. Najlepiej, jeżeli jest to administracja połączona z innym kierunkiem, który jest związany z charakterem działalności danego urzędu. Poza tym, trzeba również móc pochwalić się niekaralnością i nieposzlakowaną opinią. Poza tym, stanowiska urzędnicze powinny być zajmowane przez osoby profesjonalne, systematyczne, merytoryczne i elastyczne. Urzędnik bardzo często zajmuje się rozdysponowywaniem środków finansowych. W związku z tym, nie może się on mylić i popełniać głupich błędów. Powinien być dokładny i sumienny. Kluczowe powinny być również kwalifikacje związane z obsługa komputera i pakietu Office. Zazwyczaj są to wymagania formalne, stawiane takim kandydatom. Niekiedy kandydaci poddawani są również testom praktycznym, po podejściu do rozmowy kwalifikacyjnej. Muszą oni na przykład wykonać zadania w arkuszu kalkulacyjnym, lub znaleźć rozwiązanie określonego problemu.
Wiele mówi się obecnie o tym, że w wielu urzędach na pracę mogą liczyć jedynie osoby z tak zwanego klucza partyjnego. W pewnych sytuacjach faktycznie jest to prawdą, jednakże nie można nastawiać się negatywnie. Zawsze warto jest podejmować próby i aplikować na wymarzone stanowisko. Do rozmowy kwalifikacyjnej trzeba się jednak solidnie i rzeczowo przygotować. Podstawą jest oczywiście znajomość obowiązującej wersji Kodeksu postępowania administracyjnego. poza tym, dobrze jest również znać przepisy, na których opiera się działalność danej instytucji. Bardzo często pojawiają się na rozmowach o pracę typowe pytania problemowe, które dotyczą przyszłego zatrudnienia. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu można liczyć na pozytywny wynik takiej rozmowy.


Zostaw odpowiedź

You must be Logged in to post comment.

© 2017 Kariera. Wszystkie prawa zastrzeżone.