Stylista na planie telewizyjnym

Fashion-stylistOd zawsze czujesz, że branża beauty nie ma przed Tobą tajemnic? Twoje stylizacje, od nieco drapieżnych i zadziornych po te klasyczne i eleganckie, zachwycają każdego, komu je prezentujesz? Nie wychodzisz z domu bez starannie (choć oczywiście wyglądającej naturalnie) ułożonej fryzury i idealnego makijażu, który kolorystycznie uzupełnia Twój strój? Od dziś Twoje wysiłki nie muszą skupiać się wyłącznie na Tobie. Jeśli bowiem potrafisz świetnie zadbać o siebie, z pewnością wspaniale sprawdzisz się, dbając o aparycję innych. Ludzie tacy jak Ty – obdarzeni zmysłem artystycznym, nienagannym gustem i wyobraźnią poszukiwani są przez telewizje. O dobrego stylistę na planie wciąż przecież trudno.

Masz zdolności – teraz czas potwierdzić je odpowiednim dokumentem. Na rynku dostępnych jest wiele szkół, które podejmują się kształcenia specjalistów od zewnętrznego wizerunku, a więc stroju, fryzury i makijażu. Twoje zadanie jest o tyle trudne, że powinieneś opanować wszystkie trzy składowe, a więc do Twoich obowiązków należeć będzie kompleksowa dbałość o aparycję aktorów, dziennikarzy i innych. Jeśli jednak naprawdę to lubisz, połączysz po prostu przyjemność z perspektywą zarabiania pieniędzy, a podjęcie odpowiednich kursów okaże się pożądaną ścieżką ułatwiającą dalszy rozwój.

O pracę w telewizji, ze zrozumiałych względów, stara się wielu. Powinieneś więc zabłysnąć i wyróżnić się na tle innych kandydatów. Oczywiście, absolutną podstawą są potwierdzone odpowiednim certyfikatem umiejętności oraz portfolio, w którym zamieścisz przykłady swoich najlepszych prac. Prawdopodobnie, zanim zostaniesz zaangażowany do pracy na stałe, otrzymasz propozycję podjęcia się stylizowania pracowników telewizji podczas okresu próbnego o różnym czasie trwania. Okres próbny to zarówno okazja dla pracodawcy, który przekonać się może, czy oferowane przez Ciebie usługi zaspokajają jego potrzeby, ale i sposobność, dzięki której Ty sprawdzisz, czy odpowiada Ci atmosfera, tempo pracy, warsztat, oferowane Ci zasoby oraz współpracownicy.

Włóż więc w swoje wysiłki najwięcej, ile tylko możesz. Pamiętaj o zorientowaniu się w specyfice programu, o którego uczestników będziesz dbać. Innego wizerunku telewidzowie spodziewają się bowiem od mówiącej o warunkach atmosferycznych pogodynki, innej aparycji od prezentera wiadomości, a jeszcze innego wyglądu od bohaterów serialu, który przypominać ma codzienne życie zwykłych Polaków.

Pamiętaj przy tym, że nie ubierasz, nie czeszesz i nie malujesz manekinów, ale żywych ludzi, którzy posiadają swoje indywidualne gusta i preferencje. Postaraj się więc pozostać otwarty na sugestie stylizowanych przez siebie osób, ale i niech cechuje Cię konkretność – jeśli pomysł pogodynki czy bohatera serialu wydaje się być nie do przyjęcia – użyj swojej charyzmy i interpersonalnych zdolności, aby wytłumaczyć swoje racje w pokojowej atmosferze.
Pamiętaj, że z pewnością będziesz pod obserwacją pracodawcy. Zachowaj więc pozytywne nastawienie, motywację na wysokim poziomie i dbaj o uśmiech na twarzy. Telewizja to miejsce wyłącznie dla profesjonalistów – nie ma tutaj czasu na fochy.


© 2017 Kariera. Wszystkie prawa zastrzeżone.